How do you date someone with bad music taste?

Started by Tyler F u c k i n g Waves, Dec 24, 2018, in Music Add to Reading List

  1. Tyler F u c k i n g Waves
    Posts: 153
    Likes: 328
    Joined: Dec 22, 2018

    Tyler F u c k i n g Waves Discord Refugee

    Dec 24, 2018
    Today im in the car and my gf asks if she can play her music. This is one of the first times I've let her cause I know musically she's still in her 9th grade emo phase. I like some Emo music (Kid Cudi, MCR etc.) so I'm like how bad can it be right. Well holy f--- its really bad.

    She's starts off by playing this song


    and now at this point im ready to snatch the aux cord back but I push thru because I know if I tell her how bad her music is she's gonna get upset and start shi--ing on Drizzy and Kanye, I've been tryin to get her into hip hop and she's liking it for the most part btw. Anyway the next song she plays is this s---



    Like she's a cool girl besides this music s--- but idk I might just break up with her it might be easier
     
    #1
    1
    Ordinary Joel likes this.
    1
    Ordinary Joel likes this.
    May 20, 2022
  2. Michael Myers
    Posts: 37,380
    Likes: 74,872
    Joined: Feb 28, 2011

    Michael Myers The Boogeyman Is Coming

    Dec 24, 2018
    I wouldn't care at all tbh lol my ex gf also had different taste but we just dealt w that and we made a mixed usb in our cars.
     
    #2
    1
    Ordinary Joel likes this.
    1
    Ordinary Joel likes this.
    May 20, 2022
  3. TheResponderUno
    Posts: 515
    Likes: 1,346
    Joined: Feb 16, 2011

    Dec 24, 2018
    Men and women are different because they’re supposed to be. The last thing you’d want is to roll over in the morning and wake up looking at yourself. Embrace the difference of musical opinion.
     
    #3
    2
    Red Rum and Ordinary Joel like this.
    2
    Red Rum and Ordinary Joel like this.
    May 20, 2022
  4. Cyreides
    Posts: 16,525
    Likes: 25,473
    Joined: Nov 23, 2014

    Cyreides gfy

    Dec 24, 2018
    s--- it up and grow up lol
     
    #4
    5
    JEB, Enigma, Pixel and 2 others like this.
    5
    JEB, Enigma, Pixel and 2 others like this.
    May 20, 2022
  5. pluto✰
    Posts: 17,492
    Likes: 36,528
    Joined: Mar 14, 2011

    pluto✰ make america great again

    Dec 24, 2018
    dont be dense lol

    music actually IS p important to some ppl and longterm, a relationship w someone you dont share music tatses with could be an early flag honestly

    we can f--- but issa couple checkpoints you gotta pass if u tryna make this dicc exclusive
     
    #5
    6
    Ricky, Sign Language, DKC and 3 others like this.
    6
    Ricky, Sign Language, DKC and 3 others like this.
    May 20, 2022
  6. mow
    Posts: 9,129
    Likes: 16,071
    Joined: Mar 31, 2015
    Location: Finland

    mow Red Panda Nation

    Dec 24, 2018
    maybe u could compile a playlist of songs u both like and listen to that whenever ur together
     
    #6
    1
    Ordinary Joel likes this.
    1
    Ordinary Joel likes this.
    May 20, 2022
  7. Pixel
    Posts: 2,370
    Likes: 2,507
    Joined: Dec 2, 2014

    Pixel Hiiipower

    Dec 24, 2018
    It’s called compromising, she puts up with your s-----y drake music, put up with hers
     
    #7
    7
    Red Rum, Cyreides, BLACKIV and 4 others like this.
    7
    Red Rum, Cyreides, BLACKIV and 4 others like this.
    May 20, 2022
  8. Skuxgod Is An Awesome God
    Posts: 6,539
    Likes: 11,414
    Joined: Jul 5, 2016

    Dec 25, 2018
     
    #8
    2
    Red Rum and Ordinary Joel like this.
    2
    Red Rum and Ordinary Joel like this.
    May 20, 2022
  9. Michael Myers
    Posts: 37,380
    Likes: 74,872
    Joined: Feb 28, 2011

    Michael Myers The Boogeyman Is Coming

    Dec 25, 2018
    It also depends on that other things you do or don't have in common I guess.

    If you like similar movies, activities, vacation destinations etc etc its easier to overcome the music difference. But if music is a huge part of your life for both and you don't share (many) other things I can see it being a problem even if I don't really feel that way.

    Tbh I dont think I would fall for a girl that listens to gangster rap lol
     
    #9
    1
    Ordinary Joel likes this.
    1
    Ordinary Joel likes this.
    May 20, 2022
  10. CSA
    Posts: 7,569
    Likes: 7,024
    Joined: Dec 2, 2014

    CSA Architect

    Dec 25, 2018
    hmm. My gf never the type of girl who wants to play his own s--- in my car but my car doesn't even have usb or anything. You have to make cds to play in my car which is a trouble for her. But she likes popular hits too. She likes rap music. We never have problem as far as music tastes go. It doesn't feel like music would have been a big problem. I mean except that one time in car, when did this disturb you for real ?? Also, agreed with Michael Myers too. Except that gangsta part lol.
     
    #10
    2
    Ordinary Joel and Michael Myers like this.
    2
    Ordinary Joel and Michael Myers like this.
    May 20, 2022
  11. Michael Myers
    Posts: 37,380
    Likes: 74,872
    Joined: Feb 28, 2011

    Michael Myers The Boogeyman Is Coming

    Dec 25, 2018
    Hmmmm
     
    #11
    1
    Ordinary Joel likes this.
    1
    Ordinary Joel likes this.
    May 20, 2022
  12. Charlie Work
    Posts: 14,879
    Likes: 25,805
    Joined: Nov 28, 2014

    Charlie Work Level 5 Goblin

    Dec 25, 2018
    Find some common ground. You can't have a relationship on your own terms.
     
    May 20, 2022
  13. Michael Myers
    Posts: 37,380
    Likes: 74,872
    Joined: Feb 28, 2011

    Michael Myers The Boogeyman Is Coming

    Dec 25, 2018
    @CSA what I meant w the gangsta rap is that I mostly fall for really girly types lol. Who mostly listen to pop music (which I dont have a problem w at all btw) so I dont really expect my gf to listen to the same stuff I do
     
    #13
    1
    Ordinary Joel likes this.
    1
    Ordinary Joel likes this.
    May 20, 2022
  14. pluto✰
    Posts: 17,492
    Likes: 36,528
    Joined: Mar 14, 2011

    pluto✰ make america great again

    Dec 25, 2018
    true..although if we dont share the same music taste, that usualllly carries over into their movie taste imo

    what are you calling gangster rap?
     
    #14
    2
    Ordinary Joel and Michael Myers like this.
    2
    Ordinary Joel and Michael Myers like this.
    May 20, 2022
  15. CSA
    Posts: 7,569
    Likes: 7,024
    Joined: Dec 2, 2014

    CSA Architect

    Dec 25, 2018
    Where do u live ? Actually, ones who listen to gangsta rap like Pac, 50's songs here can be girly types. I wouldn't date someone listenin' arabesque rap or emo rap which exists in my country even though I never hear or see any examples of that terrible music recently lol.
     
    #15
    2
    Ordinary Joel and Michael Myers like this.
    2
    Ordinary Joel and Michael Myers like this.
    May 20, 2022
  16. Tyler F u c k i n g Waves
    Posts: 153
    Likes: 328
    Joined: Dec 22, 2018

    Tyler F u c k i n g Waves Discord Refugee

    Dec 25, 2018
    Y’all taking this thread 2 srs I don’t care
     
    #16
    2
    Ordinary Joel and Michael Myers like this.
    2
    Ordinary Joel and Michael Myers like this.
    May 20, 2022
  17. Reed Richards
    Posts: 1,731
    Likes: 2,486
    Joined: Jul 1, 2015

    Reed Richards Idlewild

    Dec 25, 2018
    Music taste is everything

    It would be easier

    Do it
     
    #17
    1
    Ordinary Joel likes this.
    1
    Ordinary Joel likes this.
    May 20, 2022
  18. Michael Myers
    Posts: 37,380
    Likes: 74,872
    Joined: Feb 28, 2011

    Michael Myers The Boogeyman Is Coming

    Dec 25, 2018
    Gangster rap was just an example tbh. I meant old school rap. What I mean is, being from NL we got like 80% white girls that dont' like snoop dre etc and dont even have a clue who future and thug are lmao. So its kinda impossible to meet one that does. And the ones that do are mostly girls I don't fall for, since I mostly like 'girly' girls.

    A good compromise is mostly softer rap and rnb (weeknd/drake etc) but it she can put up w my music I'm fine w listening to maroon 5 and the script every once in a while.

    See post above , in Holland I never met a girl that likes it except girls that smoke weed etc lol -which isn't a bad thing btw but not for me-
     
    #18
    1
    Ordinary Joel likes this.
    1
    Ordinary Joel likes this.
    May 20, 2022
  19. Red Rum
    Posts: 5,355
    Likes: 7,052
    Joined: Feb 15, 2011

    Dec 25, 2018
    If she has good p---- and sucks till she swallows the nut let play whatever she wants

    #rns
     
    #19
    0 0
    May 20, 2022
  20. FiveOh1
    Posts: 2,829
    Likes: 4,498
    Joined: Mar 5, 2011

    FiveOh1 Fallout

    Dec 25, 2018
    What’s wrong with Simple Plan? It’s the only non rap band I listen to, well that and Nickelback. But I’m weird.
     
    #20
    0 0
    May 20, 2022